WEBESTEEM | BATTLE AREA | FORUM
art & design
webesteem magazine | numery archiwalne | nr 10 | fotografia
art & design

Polaroidy

Barbara Astman

english version »»



Autoportret

Barbara Astman


Barbara Astman jest jedną z wysoko cenionych kanadyjskich artystek. Jej prace spotkały się z dużym uznaniem w kraju i zagranicą. Tworzy od lat siedemdziesiątych, eksplorując świat fotografii i tworząc prace, w których wykorzystuje inne techniki. W 1987 roku ukończyła pracę nad instalacją przygotowaną na Zimowe Igrzyska w Calgary. W 1995 roku Art Gallery of Hamilton zorganizowała objazdową retrospektywę jej prac, o tytule "Barbara Astman - Personal/Persona - A 20 Year Survey". W roku 2000 stworzyła cykl fotomuralii dla Portal Project w Baycrest, Centrum Opieki Geriatrycznej w Toronto.

Jej prace prezentowane są w wielu muzeach, a także zasilają wiele kolekcji zbiorowych i prywatnych na całym świecie. Otrzymała stopnie naukowe następujących uczelni: Rochester Institute of Technology, School for American Craftsmen oraz Ontario College of Art. Działa w społeczności artystycznej Toronto, skupiając się na fotograficznej edukacji w szkołach policealnych. Jest także profesoram Wydziału Sztuki w Ontario College of Art and Design. Jej ostatnia solowa wystawa "dancing with che" miała miejsce w Corkin/Shopland Gallery w Toronto. Obecnie pracuje nad instalacją dla Ambasady Kanadyjskiej w Berlinie.

Urodzona: dawno temu.
Szkoły: Wydział Techniczny w Rochester, NY, USA, Wyższa Uczelnia Sztuki i Wzornictwa w Toronto, Kanada.
Rodzaje aparatów: wszystkie modele Polaroid SX-70 oraz Polaroid Spectra.
Rodzaj filmu: wszystkie, które pasują do wyżej wymienionych aparatów.
Inspiracje: dobrze przeżywane życie.


© Barbara Astman
© 2004 Barbara Astman

Dlaczego Polaroidy?


 

Pomimo, iż dla większości natychmiastowe zadowolenie jest tym, co najbardziej lubią w polaroidach, ja osobiście lubię je za to, że mogę je rozdzierać, zmieniać, układać jedne na drugich, ponownie fotografować i tworzyć nowe obrazy. Stanowi to dla mnie bardziej "fizyczny" sposób pracy z fotografią. Fizyczny proces rozrywania filmu i wprowadzania zmian informuje mnie o tym, czym za chwilę stanie się obraz. Nawet jeśli nie rozrywam filmu i nie wprowadzam manipulacji, czuję bliższy fizyczny związek z polaroidem, niż np. z czarno-białą odbitką czy też kolorową fotografią.

 

 

Polaroidy


© Barbara Astman



Tłumaczenie: Sylwia Banasiak

english version »»

Barbara Astman

art & design
webesteem magazine | nr 10 webesteem magazine is a part of webesteem.pl  |  copyright © 2001-2004 webesteem.pl  
art & design