WEBESTEEM | FLASH CARDS | FORUM
art & design
webesteem magazine | numery archiwalne | nr 13 | fotografia
art & design

Polaroidy

Joy Goldkind

english version »»



Autoportret

Joy Goldkind


6 Richard Path St James, NY 11780
(631) 584 6361

Miejsce i rok urodzenia

  • Brooklyn, NY 1943

Edukacja

  • Fashion Institute of Technology 1961-1963
  • International Center for Photography 1992-1996
  • Palm Beach Center for Photography 1994-1996

Nagrody

  • 1998 Heckshire Museum Award of Excellence
  • 1999 Millspond House Award of Excellence
  • 2000 Texas Artist Museum 1st Place
  • 2001 CameraClub of New York 1st Place
  • 2003 ALLI Award of Excellence
  • 2004 Guild Hall Best Photo Award
  • 2004 Texas Photographic Society
  • 2005 STAC Photo show 1st Place

Zbiory

  • St Johns University NY
  • Crestwood Metal Corp NY
  • Nassau Community College NY

Bibliografia

  • B&W Magazine July 2002
  • NY Times Reviews 1999-2002
  • View Camera Magazine March 2004
  • Photographers Forum February 2005


 

Wystawy


Indywidualne

  • 1999 Henry Street Settlement NY
  • 2000 STAC NY
  • 2001 BJ Spoke Expo NY
  • 2002 Soho Photo NY
  • 2003 Radiant Light Gallery ME
  • 2003 Columbia College MO
  • 2004 F8 Fine Art Gallery TX
  • 2004 Spinnato Gallery NY

Zbiorowe

  • 1998 Parish Museum Juried Competition NY
  • 1999 St Johns University Invitational NY
  • 1999 Islip Museum NY
  • 1999 Nexus Gallery Juried Competition NY
  • 2000 Atlanta Photography Group GA
  • 2000 LBJ Foundation for the Arts NJ
  • 2000 The Print Center PA
  • 2001 Attleboro Museum of Art MA
  • 2001 Silvermine Art Guild Conn
  • 2001 FSU Museum of Fine Arts Fl
  • 2001 Printmaking Council of New Jersy NJ
  • 2001 Eastern New Mexico University
  • 2002 Omini Gallery NY
  • 2002 Fire House Gallery NY
  • 2002 Lancaster Museum of Art PA
  • 2002 Heckshire Museum of Art NY
  • 2002 BJ Spoke Gallery NY
  • 2002 John Stevenson Gallery NY
  • 2003 Holter Museum MT
  • 2003 Texas Photographic Society TX
  • 2003 Parrish Museum NY
  • 2004 Carrie Haddad Gallery NY
  • 2004 1st Street Gallery FL
  • 2004 Alpan Gallery NY
  • 2004 Elaine Benson Gallery NY
  • 2004 APID NY
  • 2004 Photo LA CA
  • 2005 1 Street Gallery Fl
  • 2005 Photography Room MI
  • 2005 Photo LA
  • 2005 F8 Fine Art TX
  • 2005 Photoeye Gallery NM
 



© Joy Goldkind

Tłumaczenie: Sylwia Banasiak
© 2005 Joy Goldkind

Bromolej


 

Bromolej jest metodą drukarską popularną w początkach dwudziestego wieku, szczególnie wśród ówczesnych piktorialistów. Aby uzyskać odbitkę bromolejową należy wykonać czarno-białą odbitkę bromkową. Wszystkie rozjaśnione elementy i cienie będą wówczas dokładnie widoczne. Kolejny etap to rozjaśnianie odbitki w mieszance siarczanu miedzi, bromku potasu i roztworu dwuchromianu potasu, rozcieńczonego w wodzie destylowanej. Pozwala to na uzyskanie matrycy, która następnie musi zostać wysuszona.

Sucha matryca zostaje zamoczona w wodzie, co powoduje proporcjonalne puchnięcie żelatyny (cienie niżej, a rozświetlenia wyżej). Mazisty barwnik, tak jak litograficzny tusz zostaje rozprowadzony na matrycy. W tym momencie odbitka staje się czymś zupełnie unikatowym. Kreatywny potencjał jest tak szeroki jak twoja wyobraźnia. Każda odbitka bromolejowa w serii pochodzącej z tego samego negatywu będzie posiadała inne cechy. Uważam, że tego typu technika daje artyście twórczą wolność w pracy z pędzlem i kolorem. Ręczne wykańczanie daje każdej fotografii inny wygląd, ponieważ za każdym razem tusz jest nakładany indywidualnie.

Współcześnie produkowane papiery posiadają wiele wad, ponieważ nie są produkowane z przeznaczeniem dla procesu bromolejowego. To także nadaje swoistego uroku produkowanym w tej technice zdjęciom. Każde z nich jest traktowane indywidualnie i wykańczane w unikatowy sposób. Kolory i krawędzie mogą mieć różny wygląd w poszczegolnych odbitkach.

Dlaczego polaroidy?

Fotografią zainteresowałam się nieco później, niż większość ludzi. Miałam pięćdziesiąt lat, kiedy wzięłam pierwszą lekcję fotografii. Od razu mi się to spodobało. Najpierw była to ciemnia, później procesy alternatywne. Wiedziałam, że muszę się sporo nauczyć. Moje doświadczenie pochodziło zawsze ze sztuk pięknych, które studiowałam we wczesnych latach 60-tych. Po ukończeniu Fashion Institute of Technology zaczęłam pracować jako projektant odzieży dla dzieci. Pracowałam w tym zawodzie przez 10 lat, po czym postanowiłam rzucić to zajęcie i zająć się rodziną. Moja twórczość fotograficzna rozwinęła się błyskawicznie. Większość z moich prac jest oparta na klasycznym podejściu do sztuki. Historia sztuki jest tym, gdzie szukam inspiracji. Zamiłowanie do procesów alternatywnych skłoniło mnie do nauki procesu bromolejowego. W odbitce, wykonanej techniką "silver gelatin print" srebro zostaje zastąpione litograficznym tuszem.

Biorąc pod uwagę tematykę moich prac, swoją twórczość określiłabym mianem współczesnej. Używam nowoczesnych filmów, szczególnie lubię filmy typu Polaroid 55, ponieważ wykorzystuję wydłużone lub wielokrotne naświetlanie. Film Polaroida pozwala na natychmiastowe rezultaty. Dzięki temu wiem, czy zdjęcie jest tym, czym planowałam. Kontrast jest bardzo miękki, dzięki temu łatwo mogę panować nad ostatecznym procesem powstawania bromoleju. Moje prace można oglądać w wielu amerykańskich galeriach. Pod tym względem uważam się za szczęściarę. Prace, które prezentuję w magazynie, pokazują grupę ludzi, która wydała mi się szczególnie interesująca. Mam nadzieję, że i Wam się spodobają.

Joy Goldkind

© Joy Goldkind

Polaroidy


 


© Joy Goldkind

english version »»

Joy Goldkind

art & design
webesteem magazine | no. 13 webesteem magazine is a part of webesteem.pl  |  copyright © 2001-2005 webesteem.pl  
art & design