WEBESTEEM | BATTLE AREA | FORUM
art & design
webesteem magazine | nr 6 | grafika
art & design
art & design

Photoshop
vs Photo-Paint
Druga część tekstu porównującego możliwości programów Adobe Photoshop CS
i Corel Photo-Paint 12

Software

Photoshop vs Photo-Paint

 

Te efekty znają wszyscy. Z niezbyt atrakcyjnego zdjęcia robimy przyciągającą wzrok fotografię, iskrzącą barwami i taplającą się w warstwowanych blurach. A na dokładkę dodajemy 45 degrees by było trendy.

Wszyscy znają? To zaczynamy.

 

By nie było "zbyt" trendy, wybieram fotografię ze starego albumu rodzinnego.


Zaczniemy od photoshopa:

Duplikujemy warstwę i na zduplikowanej warstwie wybieramy overlay (ja wolę soft light, ale trzymajmy się standardów).


Dodajemy gaussian blur, dajmy na to o wartości 2.


Teraz specjalny dodatek z tutoriala deepcode'a z 24-7 media.de:

Duplikujemy warstwę z oryginalnym obrazkiem i przesuwamy ją na wierzch. Dajemy radial blur 25/zoom/best. Zmieniamy opacity tej warstwy na 25.

Jesteśmy tu:


Łączymy wszystko w całość. W photoshopie robimy to zaznaczając górną warstwę, a dwie dolne linkując i ctrl+e (merge linked).

Idziemy dalej według tutoriala deepcode'a. Duplikujemy naszą jedyną warstwę, zamieniamy na opacity 60 i dodajemy filtr sharpen more.


Znów łączymy obydwie warstwy. Jeśli ktoś chce cd tutoriala, link na dole strony. My na koniec wrzucimy trendy 45 degrees.

I jak zwykle wszystko jest opisane przez deepcode'a.

Otwieramy plik 3 na 3 pixele, rysujemy ołówkiem nasze 45 stopni i wybieramy edit>define pattern. Almost done.

Na głównym obrazku dodajemy nową warstwę, edit>fill>nasz pattern. Dajemy opacity na 30 i krycie multiply.


Zobaczmy, jak to będzie wyglądać w corelu:

Right click na warstwie z tłem na której jest nasze zdjęcie i duplicate selected. Krycie na overlay:


Teraz dodajemy blur. Dokładnie o takiej samej wartości czyli 2.

Tak to wygląda:


Idziemy dalej krok po kroku, analogicznie jak w photoshopie, czyli duplikujemy pierwszą warstwę i przesuwamy ją na wierzch. W odróżnieniu od photoshopa nie używamy radial blur, ale blur>zoom 25.

Chwile się zatrzymajmy i porównajmy oba narzędzia. W corelu mamy możliwość zaznaczenia punktu odniesienia bezpośrednio na obrazku. Photoshop trochę nam okroił możliwości. Dodatkowo w photoshopie nie rozumiem dlaczego pozbawiono nas podglądu.

Adobe Photoshop CS




Corel Photo-Paint 12


Wracamy do naszej zabawy i zmieniamy opacity na 25.


Łączymy wszystkie warstwy. W Corelu robimy to zaznaczając z shiftem każdą warstwę na dockerze objects, right click i combine objects with background.

Adobe Photoshop CS




Corel Photo-Paint 12


I dalej analogicznie jak w photoshopie. Duplikujemy naszą jedyną warstwę, zamieniamy na opacity 60 i... cóż, w Corelu nie ma sharpen more. Jest za to sharpen z możliwością dokładnej korekcji. Dałem sharpen 50, threshold 0.

Corel Photo-Paint 12




Łączymy wszystkie warstwy i gotowe. Pozostają tylko nasze ulubione 45 degrees.

Analogicznie jak w photoshopie otwieramy plik 3 na 3px. Wybieramy ołówek, shape na rectangular, size na 1, feather na 0 i wyłączamy antyaliasing.

Corel Photo-Paint 12


I rysujemy (chociaż trudno to rysowaniem nazwać, raczej stawiamy 3 pixele) naszą trendy line.

Następnie wybieramy edit>create edit from selection i zapamiętujemy sobie pattern na dysku. Wracamy do głównego obrazka. Klikamy na paint bucket. Z paska właściwości narzędzia wybieramy bitmap i ładujemy nasz pattern.

Corel Photo-Paint 12


Wlewamy za pomocą wiaderka (paint bucket) nasz pattern na nowo utworzoną czystą warstwę. Opacity na 30 i krycie na multiply.

Efekt końcowy:


Maciej Podstolski

Do testów użyto programów:
Adobe Photoshop CS : www.adobe.com
Corel Photo-Paint 12 : www.corel.com

Link do oryginalnego tutoriala:
24-7 media : http://24-7media.de/forum/viewtopic.php?t=15

 

art & design
webesteem magazine | nr 6 webesteem magazine is a part of webesteem.pl  |  copyright © 2001-2004 webesteem.pl  
art & design