WEBESTEEM | BATTLE AREA | FORUM
art & design
webesteem magazine | numery archiwalne | nr 8 | prezentacje
art & design

Wywiad

Jakub Dvorský

english version »»



Autoportret

Jakub Dvorský


Jakub Dvorský (Amanita Design)
Urodzony w 1978 r. w Brnie, Czechy.

W 2003 r. został absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Pradze (VSUP). Studiował na wydziale grafiki i wizualnej komunikacji u prof. Jira Barty.

Amanita Design portfolio: www.amanitadesign.com
e-mail: jamator@email.cz




© Jakub Dvorský
 

Jakub Dvorský : wywiad


Rozmawiają Dorian Denes i Paweł 'Magnum' Piotrzkowski

Samorost był twoją pracą dyplomową. Jakie były pierwsze reakcje?

Różne. Starsi profesorzy byli nieco zdezorientowani. Na naszym wydziale prace dyplomowe to zazwyczaj krótkie filmy animowane, a ja jako pierwszy zrobiłem interaktywny projekt. Młodsi wykładowcy byli ciekawi, jak to było zrobione. Podobało im się. Ostatecznie, dostałem ocenę B.

Co było główną inspiracją?

Chyba sama przyroda - las, stare, zgniłe, rozwalające się pnie drzew... i czasami też trawka.

Były jakieś problemy podczas pracy?

Miałem problemy z Actionscriptem we Flashu. Nie jestem dobrym programatorem, ale mam opanowane podstawowe komendy...

Czy myślałeś o tym, żeby stworzyć coś większego? Z nieliniową fabułą? Może coś dla wielu graczy?

Tak, mam w planie, aby następna gra była przynajmniej trzy razy większa. Na teraz wiem tylko tyle.

Testujesz w jakiś sposób czy zagadki nie są za trudne albo za łatwe?

To jest konieczne, bo nie jestem w stanie przewidzieć reakcji ludzi, którzy grają grę po raz pierwszy. Testowałem na wielu osobach - na rodzicach, przyjaciołach i dzieciach w różnym wieku. To była świetna zabawa!

Co zajmuje Ci więcej czasu? Planowanie czy sama praca przy komputerze?

Na pewno praca przy komputerze.

Skąd bierzesz materiały (i pomysły) do kolaży? Długo szukasz nadających się "okazów" czy modelujesz raczej w Photoshopie?

Sam robię zdjęcia aparatem cyfrowym: w lesie, gdziekolwiek. Potem dużo przerabiam w Photoshopie żeby wymodelować dokładnie to, o co mi chodzi.

Czy gry są tym, co Cię w tej chwili pociąga? To tylko zabawa w wolnych chwilach, żeby odpocząć od zwykłej pracy, czy coś więcej?

Uważam, że niektóre gry mogły by być bardzo artystyczne - czekam na taki rozwój i mam nadzieję, że "art games" zaczną się ukazywać już w bliskiej przyszłości. Podobnie jak branży filmowej – większość to komercja, ale są też filmy o walorach artystycznych. Zobaczymy.

W co grasz? Jakie gry Ci się najbardziej podobają?

Nie gram w żadne gry, oprócz – od czasu do czasu – jakichś Flashowych gier online. Kiedy mam czas wolny, wolę wyjść, zetknąć się z prawdziwym światem.

Jak się tobie pracowalo nad grą "The Quest For The Rest" dla grupy The Polyphonic Spree?

To była przyjemna praca. Miałem dużą swobodę i dobrze nam się rozmawiało.

Nikelab.com - były postawione jakieś kryteria?

Tak, koszykarz Vince Carter miał występować jako Rocketman w butach Nike.

Ulubiony film animowany...?

Czeski serial animowany "Pojďte, pane, budeme si hrát" Břetislava Pojara, z 1967 r.

W najbliższej przyszłości będziemy mogli się od Ciebie spodziewać: więcej animacji, czy ciekawych łamigłówek?

Teraz pracuję nad wideoklipem dla duńskiej grupy Under Byen, następnym projektem będzie chyba kolejna gra Flashowa.

Jakub Dvorský

Rozmowę prowadzili: Dorian Denes i Paweł 'Magnum' Piotrzkowski
Tłumaczenie: Dorian Denes

 

english version »»

Jakub Dvorský

art & design
webesteem magazine | nr 8 webesteem magazine is a part of webesteem.pl  |  copyright © 2001-2004 webesteem.pl  
art & design